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Xbox

[Xbox][UWP] UWP 앱의 Xbox 프로파일링 방법 (PIX on Xbox)

시중에 공개된 PIX on Windows 는 Windows 환경에서만 GPU Profiling 을 할 수 있다. (Xbox GPU capture 는 안된다)

Xbox 에서 UWP 앱을 프로파일링 하려면 XDK 또는 GDKX 에 포함된 PIX on Xbox 를 사용해야 한다.

 

Q: What are some of key elements missing in the GDK that is needed to build games for Xbox consoles?
The Xbox developer environment APIs and Tools required to target and build games that run on Xbox consoles, currently only bundled as the GDKX installer package.
...
Xbox console development is limited to licensed partners inside managed development programs, such as ID@Xbox.

(https://github.com/microsoft/gdk#q--what-are-some-of-key-elements-missing-in-the-gdk-that-is-needed-to-build-games-for-xbox-consoles)

 

 

XDK, GDKX 를 사용하려면 NDA (기밀유지협약) 이 체결된 개발자 계정이 필요하다.

마소 파트너 센터 계정은 NDA 가 체결되지 않은 계정이므로 XDKX, GDK 를 사용할 수 없다.

 

The Xbox Development Kit (XDK) is not publicly available. Managed Partners have access to the XDK and associated development resources such as documentation and middleware tools. See Joining a developer program.

The XDK can be downloaded from the software downloads page on the developer.microsoft.com site.

If you do not have access to the site, you will not be able to download or use the XDK. 

(https://docs.microsoft.com/en-us/gaming/xbox-live/get-started/setup-ide/managed-partners/vstudio-xbox/live-where-to-get-xdk)

 

ID@Xbox 에 개발 계정을 등록하고, NDA 계약을 맺으면 XDK 또는 GDKX 를 사용할 수 있다.

출시를 준비중인 게임에 대한 정보 및 계약에 필요한 정보 (회사, 법인 이름 등) 를 제출해야 한다.

 

마소 파트너 센터를 통해 UWP 앱 / 게임을 먼저 개발한 다음, ID@Xbox 에 추후 등록하여 양쪽에 동시 출시도 가능하다.

이 경우에도 ID@Xbox 에서 NDA 계약을 맺은 시점부터 GDKX 를 사용할 수 있다.